نظر شما راجع به وبلاگ چیست ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 116
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 240
بازدید سال : 1034
بازدید کلی : 83590

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   هم دلی THE HEART  و آدرس mobinr110.LXB.ir یا mobinr110.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






Alternative content


محاسبه ي شاخص توده ي بدني
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني

بازه ي وزني مناسب شما




در اين وب
در كل اينترنت
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
نظرات

 

تاكنون در مورد تاريخ پيدايش بيمه تحقيقات زيادي صورت گرفته است . از مجموع اين تحقيقات چنين نتيجه مي شود كه قديمي ترين نوع بيمه ، بيمه دريائي است كه در اواسط قرون وسطي ( از قرن پنجم تا پانزدهم ميلادي ) پا به عرصه وجود نهاده است . ساير انواع بيمه مانند بيمه آتش سوزي ، بيمه حوادث و غيره ، به مراتب جديدتر بوده و سالها پس از پيدايش بيمه دريائي بوجود آمده است .

در واقع مي توان گفت اولين بار ، صاحبان كشتي و بازرگانان كه مال التجاره خود را از طريق دريا حمل و نقل مي كردند، باتوجه به حوادث و اتفاقات موجود، مانند غرق شدن كشتي ، طوفان يا     راه زني هاي دريائي و نظاير آن به اين فكر افتادند كه براي حفظ اموال خود چاره انديشي كنند و راه هايي براي جبران زيان هاي ناشي از اين مخاطرات بيابند .

پديده هايي مانند خسارت مشترك يا زيان همگاني و وام دريائي كه مي توان آن ها را سرآغاز پيدايش بيمه محسوب نمود در حقيقت مولود وجود اين قبيل خطرات و كوشش جهت يافتن راهي براي مقابله با زيان هاي احتمالي آن ها بوده است .

بيمه در عصرحاضر

امروزه بيمه را مي توان يكي از اركان مهم حيات اقتصادي و اجتماعي جامعه بشري به حساب آورد . در حال حاضر گروه هاي يك جامعه از كارگر روستايي گرفته تا كارفرماي شهرنشين ، بازرگانان ، صنعتگران، سرمايه داران ، كارمندان ، دانشجويان، و بطور كلي تمامي اقشار جامعه به نحوي با بيمه سروكار دارند .

گسترش معاملات بازرگاني بين المللي در قرن هاي هفدهم، هجدهم، و نوزدهم موجب گرديد كه بيمه حمل و نقل نيز به موازات آن معاملات توسعه يابد ، توسعه يابد بطوري كه بيمه يكي از عوامل مهم و مورد توجه در دادوستدهايي كه با كشورهاي دور دست صورت مي گرفت محسوب مي شد .

امروزه معاملات تجاري بين المللي، بدون پوشش بيمه اي مناسب صورت نمي گيرد . چه پذيرش خطرات ناشي از آن ممكن است عوارض بسيار نامطلوب به بار آورد .

اطلاعات مفید و جامع از بیمه و انواع آن از ابتدا تا اکنون  …

جهت دریافت جزوه مفید هر آنچه از بیمه باید بدانید روی لینک زیر کلیک فرمائید .

تعداد بازدید از این مطلب: 386
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بهترين عبادت ، خدمت به خلق خداست ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود